Podstawy pozycjonowania nie tylko w WordPressie.

SEO – Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?

SEO to optymalizacja strony pod wymogi wyszukiwarek internetowych. Jedyną liczącą się wyszukiwarką w Polsce jest oczywiście Google. Więc w tym ujęciu SEO polega na dostosowywaniu swojej strony internetowej do wymagań Google.

Celem pozycjonowania jest to aby strona była wyświetlana jak najwyżej w indeksie. Większość użytkowników nigdy nie wchodzi na drugą stronę wyników wyszukiwania dlatego najważniejsze jest pierwsze dziesięć pozycji. Tym strona ma lepszą pozycję, tym więcej użytkowników na nią wejdzie.

Dlaczego SEO jest takie ważne?

Bo dostarcza użytkowników. To dzięki SEO klienci mogą odnaleźć Twoją stronę internetową przez wyszukiwarkę. Jeżeli Twoja strona www nie posiada żadnego SEO, to w jaki sposób Twój potencjalny klient ma się dowiedzieć o Twoim istnieniu? Social Media, portale z ogłoszeniami, albo reklama wizualna. Może też wejść “z palca” wpisując w okno przeglądarki internetowej Twój adres. Ale nie czarujmy się, większość użytkowników o Twojej stronie internetowej dowie się najszybciej z Googla. No i jeszcze jedno…

SEO to ruch bezpłatny.

Użytkownicy którzy weszli na Twoją stronę internetową dzięki dobremu SEO, przez wyszukiwarkę, są tzw. ruchem organicznym, tym bezpłatnym. Czyli po pierwsze algorytm uznał, że Twoja strona jest na tyle interesująca, że warto ją wyświetlać w wynikach wyszukiwania. Po drugie użytkownik zdecydował się, że odwiedzi właśnie Twoją stronę, najczęściej wybierając spośród dziesięciu innych.

Obok SEO istnieje jeszcze PPC (pay per click) czyli płatne wyniki wyszukiwania Google AdWords.

W jaki sposób Google wyświetla wyniki wyszukiwania?

Dla giganta z mountain view najważniejsza jest oczywiście wygoda użytkownika wyszukiwarki. Algorytm stara się dostosować wyniki wyszukiwania, możliwie jak najbardziej precyzyjnie. W świecie idealnym wyszukiwanie wyglądałoby tak, że pod numerem 1, znajduje się zawsze strona która zawiera najlepszą odpowiedz. Google zbiera szczegółowe dane o swoich użytkownikach i na ich podstawie próbuje dopasować wyniki. Jeżeli wpiszesz w wyszukiwarkę słowo Mechanik Samochodowy, osoba z Warszawy powinna dostać inne wyniki niż osoba z Krakowa.

Jak wygląda pozycjonowanie strony internetowej?

Obecnie znamy około 167 współczynników które mają wpływ na miejsce strony internetowej w wyszukiwarce. Pozycjonowanie strony internetowej polega na połączeniu ze sobą dwóch elementów.

  1. Dostosowaniu swojej strony internetowej pod wymogi Google – jest to SEO techniczne
  2. Tworzenie atrakcyjnych treści dla użytkowników – jest to marketing treści.

SEO Techniczne

  1. Mobile First. W 2018 roku weszło końcowych mobile first, polega to na tym, że w pierwszej kolejności na pozycję w indeksie w pierwszej kolejności ma dostosowanie i funkcjonalność względem urządzeń mobilnych niż komputerów stacjonarnych laptopów. Kiedyś dobrze dostosowana strona do wersji mobilnej była jedynie jednym z możliwych do uzyskania plusów dla strony internetowej obecnie jest czymś obligatoryjnym z czego wiesz co może nawet nie mieć bądź mnie bardzo mały sens. Czyli jeżeli z różnych przyczyn występują jakieś utrudnienia w przygotowaniu w wersji mobilnej twojej strony pomyśl czy nie lepiej napisać ja od nowa.
  2. Szybkość serwera, czas renderowania treści.
  3. Optymalizacja i dostosowanie grafiki do strony internetowej.
  4. Protokół bezpieczeństwa SSL – każda strona powinna mieć obecnie https nie http. Strony, które mają jedynie http, mogą być wyświetlane na czerwono z zastrzeżeniem dla użytkownika, że są niebezpieczne. co taki komunikat opowiedz zwłaszcza mniej doświadczonym użytkownikom, zostawmy już w sferze domysłów
  5. Odpowiednie opisanie strony znacznikami HTML.
  6. Logiczna struktura strony obejmująca np. hierarchia produktów. Dobrze opisane kategorie.
  7. Linkowanie wewnętrzne – czy nawigacja strony jest zrobiona w sposób przejrzysty i logiczny dla użytkowników.

Marketing Treśći

  1. Wysoka jakość tekstu. Czy artykuł faktycznie pomaga i daje odpowiedź użytkownikom.
  2. Unikatowa treść. Skrypt na pewno rozpozna, jeżeli skopiujesz informacje z innej strony internetowej. W skrajnych może to doprowadzić do całkowitego wykreślenia strony z wyników wyszukiwania.

Więcej na temat tworzenia treści znajdziesz tutaj:

Sam mechanizm indeksowanie, można porównać do żywego organizmu. Google bot praktycznie cały czas się zmieni, uczy i ewoluuje. Narzędzie z biegiem czasu jest stale udoskonalane. Działanie niektórych algorytmów jest powszechnie znane, inne są tajemnicą. Nikt nie zna wszystkich zasad, na podstawie których Googlebot ustala aktualną pozycję strony.

Subskrybuj!
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments