Hosting dla WordPressa

Jaki wybrać hosting na 2020 rok? Pytanie zadawane bardzo często na forach, grupach facebooka i w zasadzie wszędzie, gdzie przewija się tematyka stron internetowych różnego rodzaju. W większości przypadków pada słowo „najlepszy” – niestety przy doborze oferty hostingowej słowo to ma pojęcie względne,

Wojciech Górski, W3WG

Wybór hostingu dla strony internetowej ma ogromne znaczenie, nie tylko w przypadku wordpressa. Hosting jest miejscem gdzie przechowywane są dane witryny internetowej, a jego głównym zadaniem jest udostępnianie ich użytkownikom końcowym, bez przerwy 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Serwer ma zasadniczy wpływ na szybkość ładowania i działania strony internetowej. Powinien być odpowiednio zabezpieczony, aby nie miały do niego dostępu osoby niepożądane, co zapobiegnie przykrym niespodziankom, zawirusowaniem WordPressa czy też wyciekowi danych.

Zacznijmy pozytywnie, od odpowiedzi ekspertów na pytanie, jaki hosting jest najlepszy?:

Skoro już jesteśmy szczerzy – znaczy się ja jestem szczera z wami – to jednocześnie jest to pytanie, na które NIE MA tzw. dobrej odpowiedzi.

Kasia Aleszczk, (nie tylko) o WordPressie blog

Na wstępie bardzo ważna uwaga: nie jestem w stanie wskazać najlepszej usługi czy firmy hostingowej, bo to po prostu niemożliwe. Jeśli ktoś twierdzi, że firma XYZ jest najlepsza, to albo nie wie o czym mówi, albo zwyczajnie kłamie.

Bartosz Romanowski, WPZEN

Błędy które w przeszłości popełniłem wybierając hosting dla WordPressa.

Miałem to nieszczęście przetestowania kilkunastu dostawców usług hostingowych. Dzisiaj już wiem, że zwracałem za dużą uwagę na aspekty na które nie powinienem.

Jak typowy Janusz, zwracałem uwagę, aby mieć najlepiej nielimitowany transfer. Nieograniczoną ilość domen, kont e-mail i baz danych które mogę przypisać do jednego konta. Nie podobały mi się oferty z ograniczoną ilością czegokolwiek. Najlepiej wszystko bez ograniczeń na jakimś wspaniałym hostingu współdzielonym. To nie ma prawa działać.

Wybierałem hostingi na których mogłem zainstalować inne CRM-y niż WordPress. Wydawało mi się to rozsądne, zawsze mam wybór i mogę przetestować inne rozwiązania. Miałem duże możliwości konfiguracji wszelkich parametrów w panelu klienta. Przecież ja nie mam o tym bladego pojęcia, to jak ma to działać dobrze? 😀

Nigdy nie kontaktowałem się z supportem. Wszystkie problemy próbowałem rozwiązać sam. Nie chodzi tu o to, że ów support był dobry czy zły. Po prostu nie dawałem mu szansy. Dzisiaj już wiem jak istotną kwestią jest dobra obsługa.

Dziwne przypadki których doświadczyłem:

– Czasami instalacja WordPressa była wyzwaniem. Raz byłem zmuszony konfigurować serwer za pomocą wiersza poleceń.
– Strona przez okres testowy, pierwsze dwa tygodnie śmigała aż miło. Po zakupie usługi czar prysnął 😉
– Bez ostrzeżenia modyfikowano mi htacces bo host współdzielony nie wytrzymał ruchu. Że strona nie działa dowiedziałem się od klienta.
– implementacja SSL to był koszmar, zawsze coś szło nie tak jak powinno.

Drapieżna polityka cenowa:

To co nazywam drapieżną polityką cenową. Polega to na tym, że nigdy nie byłem pewien, jakiej kwoty zażąda firma hostingowa, za przedłużenie umowy. Przyznam, że niezbyt ambitnie studiowałem w tym wypadku regulamin czy umowy. Zazwyczaj opłacałem zamówienie na rok z góry, to czy przedłużę hosting zależało od kilku czynników jak jakość i cena. Dziesiątki razy dokonywałem migracji stron z jednego hosta na drugi. Ewakuacja ze zbyt drogiego serwera nie stanowi dla mnie żadnego problemu. Ale od początku, w jaki sposób to potrafi działać:

  • Dostajesz mega promocję na hosting, bywało że kwota wynosiła 8 zł za rok, obecnie bez problemu da się znaleźć podobne oferty za 25 zł. Cena jest obniżona wg. dostawcy usług o 85%-95%.
  • Po roku przychodzi faktura pro-forma, już bez promocji. Jeżeli chcesz przedłużyć usługę hostingową musisz zapłacić nie 8, nie 25 a w okolicy 500 zł. Nikt na siłę Cię oczywiście nie trzyma, nie płacisz – odcinają usługi.
  • Oczywiście promocja sprzed roku na głównej stronie jest dalej dostępna, możesz kupić kolejne konto, z 90% zniżki.
  • Jeżeli nie masz czasu na bawienie się w przenoszenie hostingów, lub zwyczajnie nie chcesz tego robić, bo strona może przestać na chwilę działać, opłacasz usługę za kwotę wielokrotnie wyższą.

 

 

Dlaczego polecam JDM?

1. Prosta obsługa. Idiotoodporność ?

(…) JDM to usługa dla osób kompletnie nie chcących się taplać z „kwestiami hostingowymi” – panel jest ubogi, co ważniejsze opcje są dostępne „po kontakcie z administracją”, (…) Chcecie przenosić swojego bloga z wordpress.com, bloggera, czy innej platformy na niezależną, własną instalację wordpressa i nie chcecie się babrać z technikaliami? JDM może być dla was, natomiast w każdym innym wypadku ciężko mi znaleźć dobry powód”

Wojciech Górski, W3WG
Tak wygląda panel klienta w JDM

JDM ma taką zaletę, że nie daje mi możliwości konfiguracji. Ten Hosting jest już skonfigurowany. Co więcej, metodą małpy nie jestem w stanie tego zepsuć, a jeżeli mimo wszystko się uda, to mam pod ręką najlepszy support wśród wszystkich firm hostingowych które testowałem.


Dla osób które mają duże doświadczenie w konfiguracji hostingu, czy jakieś zaplecze programistyczne w kwestii zarządzania serwerami, będzie to duża wada. Dla większości użytkowników bomba.

2. Szybkość działania. Serwer nie zwalnia nawet przy dużym obciążeniu.

Do przeparkowania swojego hostingu przekonał mnie pewien znajomy, który ma duży sklep internetowy na ponad 50 tysięcy produktów. Hostingi sprawdzał po kolei, JDM był jego piątą próbą, pierwszą która zakończyła się sukcesem. Skoro serwery są w stanie utrzymać coś tak dużego, to nie będą miały żadnego problemu z moją małą stroną internetową 😉
Sam po migracji zauważyłem znaczny wzrost prędkości i wyników page speed.

3. Nigdy więcej konfiguracje wtyczek cache.

Czy konfigurowałeś kiedyś wtyczki cashujace WordPressa? Np. W3 Super Cash czy Swift Performance? Jeżeli odpowiesz, „jasne! to moja ulubiona część pracy z WP” to JDM nie jest dla Ciebie. Ten host ma napisane własne skrypty, których nie trzeba instalować. Co jeszcze ważniejsze, działają.

Strony klientów śmigały, doinstalowane miały jakieś wewnętrzne systemy keszujące – nie miałem okazji ich analizować ale strony z dużym ruchem(niemałe), działały naprawdę fajnie.

Wojciech Górski, W3WG

4. Snapshoty.

Snapshoty to jedna z ciekawszych opcji jakich nie widziałem nigdzie indzie. Polega to na tym, że z poziomu panelu klienta robisz błyskawiczny backup bez danych i plików, czyli całej strony. Taka opcja SAVE przeniesiony z gier komputerowych ;). Jeżeli nie będziesz zadowolony z wyników, możesz w kilka sekund przewrócić wersję sprzed zmian. Jest to lepsze rozwiązanie niż np. usuwanie niechcianej wtyczki ręcznie. Niweluje ryzyko, że zostaną jakiekolwiek ślady zarówno w plikach jak i bazie danych. A z tym przy źle napisanych wtyczkach bywa różnie.

snapshot JDM

5. Świetny Support

24/7 jest już powoli standardem, JDM też ma. Wadą i zaletą jest, że musisz w końcu przezwyciężyć syndrom Zosi samosi i zaprzyjaźnienie się z Supportem. Słowem płacisz za dobrą obsługę, sam masz małe możliwości konfiguracji, więc nie bój się zadawać pytań. Potrzebujesz backupa, piszesz. Któreś ustawienia Ci nie pasują, piszesz.

6. Wysoki poziom bezpieczeństwa i darmowy certyfikat https, let’s encrypt.

Dostęp do plików jest możliwy tylko przez szyfrowany protokół sftp. Oczywiście jak to zawsze w kwestiach bezpieczeństwa bywa, co dla niektórych jest zaletą, dla innych będzie wadą. Certyfikat SLL Let’s Encrypt, implementujesz za pomocą jednego kliknięcia. Nie jest to usługa dodatkowa a rozwiązanie które w każdym pakiecie dostajesz w standardzie.

Wady Hostingu JDM.

Cena

Jesteś w stanie znaleźć hosting za 1/2 ceny JDM. Minusem jest to że w najtańszej opcji możesz postawić tylko jedną domenę, gdzie konkurencja często nie ma żadnych limitów. Wsparcie WooCommerce oferuje dopiero trzeci pakiet który kosztuje ok.400 zł rocznie.

Limit wyświetleń.


Na początku odstraszał mnie limit wyświetleń strony, jest ustawiony w najtańszej opcji na 10k uu (unikalnych użytkowników). Jeżeli dopiero zaczynasz budować swoją www, nie przejmuj się tym limitem.

Kontakt z supportem.

Paradoksalnie nie chodzi tutaj o to, że kontakt z supportem jest ciężki, wręcz przeciwnie, mam wrażenie że JDM pracują jedni z bardziej kompetentnych ogarniaczy WordPressa. Jak pisałem wyżej, masz małe możliwości konfiguracji. Nie próbuj samemu dokonywać migracji, tą kwestią również zajmuje się support. Wtyczki typu Duplicator czy All in One Wp Migration z powodu wysokiego poziomu zabezpieczeń, nie zadziałają. Z nieznanych przyczyn nie powiodło mi się też skopiowanie bazy danych. To po prostu robota supportu, trzeba odpuścić 😉

 Podsumowanie i dobre hostingi alternatywne.

Podsumowując JDM to pierwszy naprawdę idiot friendly hosting jakiego używałem. Hostuje tam wszystkie moje strony internetowa, jak również używam go do parkowania stron moich klientów. Jakbym nie był z niego zadowolony, nie pisałbym wyżej tak rozbudowanej pieśni pochwalnej. Bo wbrew pozorom, ten post NIE jest sponsorowany.

Jeżeli nie miałbym możliwości korzystania z JDM, wybrałbym thecamels.pl. Słyszałem na ich temat wiele pozytywnych opinii od wielu specjalistów zajmujących się na co dzień WordPressem, Po prostu zbyt dużo pozytywnych opinii od zbyt wielu zaufanych ludzi słyszałem aby ten hosting miał być złym wyborem.

Największe firmy typu nazwa.pl czy home.pl same w sobie nie są złe ale są po prostu za drogie. Takie home wielu użytkowników chwali za świetny support.

Drapieżną politykę cenową widziałem w az.pl. Nie miałem tam żadnych problemów z wydajnością czy czymkolwiek innym, ale … nie lubię takich sztuczek, są moim zdaniem nie etyczne, mają na celu wprowadzenie nas użytkowników w błąd, chcą nas naciągnąć na kasę. Dlatego namawiam do bojkotu tej firmy.

Jeżeli pomogłem Ci w podjęciu wyboru i zdecydowałeś się na JDM, możesz postawić mi kawę. Po prostu zarejestruj się przez mojego reflinka klikając przez ten link

Subskrybuj!
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments