Budowa Marketingu Internetowego a Twoja strona internetowa na wordpressie.

Podpunkty poni偶ej m贸wi膮 o dobrej konstrukcji marketingu zaczynaj膮c od podstaw.

Plan budowy marketingu internetowego:

  1. Komunikacja warto艣ci firmy.
  2. Okre艣lenie segmentu, grupy docelowej, persony
  3. Budowa lejka marketingowego
  4. Identyfikacja wizualna firmy
  5. Budowa strony internetowej
  6. Automatyzacja marketingu
  7. Wdro偶enie analityki do strony internetowej
  8. Media Spo艂eczno艣ciowe

G艂贸wne b艂臋dy w konstruowaniu marketingu internetowego Twojej firmy.

W tym wpisie przedstawi臋 Ci trzy g艂贸wne b艂臋dy przy projektowaniu ca艂ego
Postanowi艂em wybra膰 i opisa膰 trzy najwi臋ksze b艂臋dy przez kt贸re nie da si臋 stworzy膰 skutecznego marketingu internetowego. Jest to zadanie trudne, bo oczyma wyobra藕ni widz臋 jak brak kt贸regokolwiek z podanych wy偶ej podpunkt贸w negatywnie wp艂ywa na ca艂y marketing i jego skuteczno艣膰. Jakbym mia艂 wybiera膰, to najmniej wa偶ne b臋dzie, 1, 4, 6. Teoretycznie jestem w stanie sobie wyobrazi膰, 偶e jaka艣 firma dzia艂a bez analityki, co nie zmienia faktu, 偶e bez niej nie b臋dziemy w stanie robi膰 tzw. re-marketingu, ani mierzy膰 skuteczno艣ci.. czegokolwiek.

Komunikacja warto艣ci firmy w procesie tworzenia marketingu internetowego:
Wi臋kszo艣膰 firm nie komunikuje swoich warto艣ci albo robi to w spos贸b b艂臋dny a mimo to jako艣 egzystuje. Identyfikacja wizualna… mimo, 偶e tak cholernie pomocna i przydatna, to te偶 niekt贸re firmy ja robi膮 nie艣wiadomie, inne i to jest wi臋kszo艣膰 przypadk贸w, nie robi膮 jej w og贸le. Bez automatyzacji marketingu 偶yje pewnie 90-95% wszystkich firm.

Trzy b艂臋dy kt贸re pope艂nia zdecydowanie zbyt wiele os贸b.


No dobra, najwi臋ksze b艂臋dy to b臋d膮 2, 5, 8 i zasada nadrz臋dna.

Gdy nie masz poj臋cia dla kogo tworzysz. Czyli brak ustalonego klienta docelowego.

Czyli podpunkt numer 2.


Brak danych na temat persony czyli tak zwanego klienta docelowego. Lub klienta najbardziej zainteresowanego twoimi us艂ugami.

Zupe艂nie inny przekaz marketingowy b臋dziesz trafia艂 do 16, 35 albo 60 latka. Jest to chyba na tyle oczywiste, 偶e pozwol臋 sobie pomin膮膰 dok艂adniejsze analiz臋. Tym wi臋cej danych masz na temat twojego potencjalnego klienta, jego upodoba艅 zwyczaj贸w gdzie przebywa, gdzie mo偶na go znale藕膰, jakie tre艣ci konsumuje, jakie ma przyzwyczajenia, zarobki…. Tym wi臋cej danych tym lepiej.

Brak skutecznej strony internetowej.

Czyli podunkt numer 5


Po ile jeszcze kiedy艣 by艂em w stanie napisa膰 artyku艂, kt贸ry stawia艂 realnie pytanie czy potrzebujesz strony internetowej? To obecnie odpowiedz mi si臋 wyklarowa艂o i upu艣ci艂a.
Nie potrzebujesz strony internetowej o ile nie masz zamiaru robi膰 偶adnego marketingu. Je偶eli nie masz zamiaru robi膰 偶adnego marketingu znaczy, 偶e na 99% nie czytasz tego artyku艂u.
Oczywi艣cie istniej膮 tego typu firmy na przyk艂ad 偶yj膮ce g艂贸wnie z przetarg贸w publicznych, czy r贸偶nego typu inne wynaturzone hybrydy 馃槈

Czym powinna by膰 Twoja strona internetowa?

Obecnie strona internetowa powinna by膰 epicentrum twojego marketingu. Strona internetowa tak naprawd臋 jest jedyn膮 przestrzeni膮 nad kt贸r膮 mo偶esz w 100% zapanowa膰. Gdzie nikt ci nagle np. nie zdejmie twoich tre艣ci z powodu naruszenia jakiego艣 tam regulaminu. Do tego s艂u偶y do zbierania danych o twoich klientach, jest automatycznym sprzedawca, pozyskuje leady, informuje klient贸w o twojej firmie, pozyskuje i szuka tych klient贸w… 呕e ju偶 o bardziej wysublimowanych dzia艂aniach jak re marketing nie wspomn臋.

Potrzebujesz strony WWW?
#Szybko #Prosto #Bezbole艣nie

Twoja obecna strona internetowa nie dzia艂a tak jakby艣 sobie tego 偶yczy艂? Mo偶e czas zam贸wi膰 j膮 u profesjonalisty? ;]

Zbyt szybkie tworzenie medi贸w spo艂eczno艣ciowych.

Czyli podunkt numer 8.

Social media, jest jeden taki b艂膮d kt贸ry w tej materii, pope艂nia zdecydowana wi臋kszo艣膰 os贸b. Jak my艣lisz jaki to jest b艂膮d? To 偶e kto艣 nie ma profilu swojej firmy na takim Facebooku?

Nie tworzenie profilu jest zdecydowanie prostsze ni偶 stworzenie strony www. Poza tym nie szkodzi je偶eli nie masz tego profilu 馃槈 po prostu go za艂贸偶. Zwr贸膰 uwag臋 偶e to jest dopiero 贸smy punkt niemal na samym ko艅cu zestawienia.

B艂臋dem jest tutaj takie bardzo du偶e upodobanie wi臋kszo艣ci przedsi臋biorc贸w do tworzenia post贸w i pr贸by reklamowania swoich us艂ug od razu, natychmiast, gdy taka strona internetowa jest jeszcze nie gotowa. Jest to taka zmiana odwr贸cenie zupe艂ne kolejno艣ci, gdy kto艣 zabiera si臋 od razu w pierwszym punkcie za tworzenie post贸w na Facebooka czy inne socjale.

Jak prawid艂owo powi膮za膰 socjal media ze swoj膮 stron膮 internetow膮?


Prawid艂owo u艂o偶ony proces wygl膮da w ten spos贸b 偶e osoby z Facebooka 艣ci膮gasz na swoj膮 ju偶 gotow膮 stron臋 internetow膮 z pod艂膮czon膮 analityk膮. Najlepiej wrzucaj膮c zajawki artyku艂贸w kt贸re s膮 na stronie internetowej. W ten spos贸b b臋dziesz zbiera艂 dane statystyczne, mo偶esz mniej wi臋cej sprawdzi膰 konwersje i czy twoja us艂uga cieszy si臋 jakimkolwiek zainteresowaniem oraz otwierasz sobie drog臋 do tzw rematketingu w czasie p贸藕niejszym.

Wi臋c tak socjale media s膮 bardzo wa偶nym punktem kt贸ry jednak robisz pod koniec tej drogi. Na kt贸rych konkretnie socjale mediach warto by膰? Oczywi艣cie jedyn膮 rozs膮dn膮 odpowiedzi膮 jest to zale偶y.

Jakie media spo艂eczno艣ciowe b臋d膮 dla Ciebie najwa偶niejsze?

Zale偶y od punktu drugiego czyli twojej grupy odbiorc贸w. Podstawowa wr臋cz oklepana zasada, m贸wi 偶e powiniene艣 by膰 na wszystkich mediach, gdzie s膮 twoi potencjalni klienci i odbiorcy, twoja tak zwana grupa docelowa. Je偶eli nie masz do ko艅ca pewno艣ci na kt贸rych mediach si臋 skupi膰. Warto na pocz膮tku by膰 na wszystkich, a potem skupi膰 si臋 na tych kt贸re przynosz膮 najwi臋cej tzw. lead贸w. Nie jest to trudne do osi膮gni臋cia poniewa偶 za centrum wszech艣wiata, pobierasz swoj膮 stron臋 internetow膮 na media wrzucaj膮c jedynie zajawki.

Dlaczego budowa marketingu opertego wy艂膮cznie na social mediach nie jest efektywna?
Dlaczego nie warto si臋 skupia膰 tylko i wy艂膮cznie na social mediach? Jedn膮 z podstawowych kwestii jest cykl 偶ycia takiego wpisu. Artyku艂 na stronie internetowej bardzo cz臋sto swoj膮 maksymaln膮 moc osi膮ga po jakich艣 dw贸ch latach (o ile to nie jest bran偶a kt贸ra bardzo szybko si臋 zmienia). Na social mediach cykl 偶ycia takiego wpisu wynosi 艣rednio oko艂o 48 godzin. Po tym czasie oczywi艣cie da si臋 odnale藕膰 taki starszy wpis ale um贸wmy si臋 偶e nie b臋dzie ju偶 nikomu wy艣wietlany l.

No i dochodzimy do ostatniego punktu kt贸ry nazwa艂em zasad膮 nadrz臋dn膮 i absolutn膮.

Regularno艣膰 – zasada nadrz臋dna.

Regularno艣膰. Przeciwie艅stwo s艂omianego zapa艂u. Aby marketing internetowy w og贸le zacz膮艂 dzia艂a膰 musisz po prostu tworzy膰 nowe wpisy nowe tre艣ci regularnie. Na starcie zak艂adasz 偶e to jest d艂u偶sza inwestycja, kt贸ra b臋dzie wymaga艂a zw艂aszcza na pocz膮tku wyt臋偶onej pracy a efekty nie b臋d膮 widoczne po miesi膮cu a raczej po p贸艂 roku.
Mo偶na powiedzie膰 trafnie, 偶e tworzenie contentu regularnych wpis贸w czy post贸w jest to zobowi膮zaniem kt贸rego si臋 podejmujesz. Nic nie b臋dzie z marketingu internetowego je偶eli zapa艂 sko艅czy ci si臋 po miesi膮cu, tak jak niestety zbyt cz臋sto to bywa.

Regularno艣膰 na innych kana艂ach internetowych.

Ta regularno艣ci takie wprost zniech臋cenie mo偶e by膰 szczeg贸lnie widziane na mediach typu YouTube. Gdzie skrypt najpierw musicie zweryfikowa膰 jako wiarygodnego tw贸rc臋. Wi膮偶e si臋 to z tym 偶e pierwsza 8-12 film贸w, wideo czy innych tre艣ci, b臋dzie praktycznie pozbawione zasi臋g贸w. Chyba 偶e wspomo偶esz si臋 reklam膮 p艂atn膮. Statystycznie po wrzuceniu takiego pierwszego video na YouTube, zobacz臋 jeszcze tylko osoby kt贸re przyjd膮 z innych twoich medi贸w, a bez tego licznik wy艣wietle艅 zatrzyma艂 by si臋 na jakich艣 10-15.

Drug膮 us艂uga kt贸ra 艣wiadcz臋, (pierwsza to tworzenie stron internetowych) jest konsulting i doradztwo biznesowe.

Pierwsza podstawowa rzecz to
Sprawd藕 czy mog臋 Ci pom贸c!

Subskrybuj!
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments