Podpunkty poniżej mówią o dobrej konstrukcji marketingu zaczynając od podstaw.
Plan budowy marketingu internetowego:
- Komunikacja wartości firmy.
- Określenie segmentu, grupy docelowej, persony
- Budowa lejka marketingowego
- Identyfikacja wizualna firmy
- Budowa strony internetowej
- Automatyzacja marketingu
- Wdrożenie analityki do strony internetowej
- Media Społecznościowe
Główne błędy w konstruowaniu marketingu internetowego Twojej firmy.
W tym wpisie przedstawię Ci trzy główne błędy przy projektowaniu całego
Postanowiłem wybrać i opisać trzy największe błędy przez które nie da się stworzyć skutecznego marketingu internetowego. Jest to zadanie trudne, bo oczyma wyobraźni widzę jak brak któregokolwiek z podanych wyżej podpunktów negatywnie wpływa na cały marketing i jego skuteczność. Jakbym miał wybierać, to najmniej ważne będzie, 1, 4, 6. Teoretycznie jestem w stanie sobie wyobrazić, że jakaś firma działa bez analityki, co nie zmienia faktu, że bez niej nie będziemy w stanie robić tzw. re-marketingu, ani mierzyć skuteczności.. czegokolwiek.
Komunikacja wartości firmy w procesie tworzenia marketingu internetowego:
Większość firm nie komunikuje swoich wartości albo robi to w sposób błędny a mimo to jakoś egzystuje. Identyfikacja wizualna… mimo, że tak cholernie pomocna i przydatna, to też niektóre firmy ja robią nieświadomie, inne i to jest większość przypadków, nie robią jej w ogóle. Bez automatyzacji marketingu żyje pewnie 90-95% wszystkich firm.
Trzy błędy które popełnia zdecydowanie zbyt wiele osób.
No dobra, największe błędy to będą 2, 5, 8 i zasada nadrzędna.
Gdy nie masz pojęcia dla kogo tworzysz. Czyli brak ustalonego klienta docelowego.
Czyli podpunkt numer 2.
Brak danych na temat persony czyli tak zwanego klienta docelowego. Lub klienta najbardziej zainteresowanego twoimi usługami.
Zupełnie inny przekaz marketingowy będziesz trafiał do 16, 35 albo 60 latka. Jest to chyba na tyle oczywiste, że pozwolę sobie pominąć dokładniejsze analizę. Tym więcej danych masz na temat twojego potencjalnego klienta, jego upodobań zwyczajów gdzie przebywa, gdzie można go znaleźć, jakie treści konsumuje, jakie ma przyzwyczajenia, zarobki…. Tym więcej danych tym lepiej.
Brak skutecznej strony internetowej.
Czyli podunkt numer 5
Po ile jeszcze kiedyś byłem w stanie napisać artykuł, który stawiał realnie pytanie czy potrzebujesz strony internetowej? To obecnie odpowiedz mi się wyklarowało i upuściła.
Nie potrzebujesz strony internetowej o ile nie masz zamiaru robić żadnego marketingu. Jeżeli nie masz zamiaru robić żadnego marketingu znaczy, że na 99% nie czytasz tego artykułu.
Oczywiście istnieją tego typu firmy na przykład żyjące głównie z przetargów publicznych, czy różnego typu inne wynaturzone hybrydy 😉
Czym powinna być Twoja strona internetowa?
Obecnie strona internetowa powinna być epicentrum twojego marketingu. Strona internetowa tak naprawdę jest jedyną przestrzenią nad którą możesz w 100% zapanować. Gdzie nikt ci nagle np. nie zdejmie twoich treści z powodu naruszenia jakiegoś tam regulaminu. Do tego służy do zbierania danych o twoich klientach, jest automatycznym sprzedawca, pozyskuje leady, informuje klientów o twojej firmie, pozyskuje i szuka tych klientów… Że już o bardziej wysublimowanych działaniach jak re marketing nie wspomnę.
Potrzebujesz strony WWW?
#Szybko #Prosto #Bezboleśnie
Twoja obecna strona internetowa nie działa tak jakbyś sobie tego życzył? Może czas zamówić ją u profesjonalisty? ;]
Zbyt szybkie tworzenie mediów społecznościowych.
Czyli podunkt numer 8.
Social media, jest jeden taki błąd który w tej materii, popełnia zdecydowana większość osób. Jak myślisz jaki to jest błąd? To że ktoś nie ma profilu swojej firmy na takim Facebooku?
Nie tworzenie profilu jest zdecydowanie prostsze niż stworzenie strony www. Poza tym nie szkodzi jeżeli nie masz tego profilu 😉 po prostu go załóż. Zwróć uwagę że to jest dopiero ósmy punkt niemal na samym końcu zestawienia.
Błędem jest tutaj takie bardzo duże upodobanie większości przedsiębiorców do tworzenia postów i próby reklamowania swoich usług od razu, natychmiast, gdy taka strona internetowa jest jeszcze nie gotowa. Jest to taka zmiana odwrócenie zupełne kolejności, gdy ktoś zabiera się od razu w pierwszym punkcie za tworzenie postów na Facebooka czy inne socjale.
Jak prawidłowo powiązać socjal media ze swoją stroną internetową?
Prawidłowo ułożony proces wygląda w ten sposób że osoby z Facebooka ściągasz na swoją już gotową stronę internetową z podłączoną analityką. Najlepiej wrzucając zajawki artykułów które są na stronie internetowej. W ten sposób będziesz zbierał dane statystyczne, możesz mniej więcej sprawdzić konwersje i czy twoja usługa cieszy się jakimkolwiek zainteresowaniem oraz otwierasz sobie drogę do tzw rematketingu w czasie późniejszym.
Więc tak socjale media są bardzo ważnym punktem który jednak robisz pod koniec tej drogi. Na których konkretnie socjale mediach warto być? Oczywiście jedyną rozsądną odpowiedzią jest to zależy.
Jakie media społecznościowe będą dla Ciebie najważniejsze?
Zależy od punktu drugiego czyli twojej grupy odbiorców. Podstawowa wręcz oklepana zasada, mówi że powinieneś być na wszystkich mediach, gdzie są twoi potencjalni klienci i odbiorcy, twoja tak zwana grupa docelowa. Jeżeli nie masz do końca pewności na których mediach się skupić. Warto na początku być na wszystkich, a potem skupić się na tych które przynoszą najwięcej tzw. leadów. Nie jest to trudne do osiągnięcia ponieważ za centrum wszechświata, pobierasz swoją stronę internetową na media wrzucając jedynie zajawki.
Dlaczego budowa marketingu opertego wyłącznie na social mediach nie jest efektywna?
Dlaczego nie warto się skupiać tylko i wyłącznie na social mediach? Jedną z podstawowych kwestii jest cykl życia takiego wpisu. Artykuł na stronie internetowej bardzo często swoją maksymalną moc osiąga po jakichś dwóch latach (o ile to nie jest branża która bardzo szybko się zmienia). Na social mediach cykl życia takiego wpisu wynosi średnio około 48 godzin. Po tym czasie oczywiście da się odnaleźć taki starszy wpis ale umówmy się że nie będzie już nikomu wyświetlany l.
No i dochodzimy do ostatniego punktu który nazwałem zasadą nadrzędną i absolutną.
Regularność – zasada nadrzędna.
Regularność. Przeciwieństwo słomianego zapału. Aby marketing internetowy w ogóle zaczął działać musisz po prostu tworzyć nowe wpisy nowe treści regularnie. Na starcie zakładasz że to jest dłuższa inwestycja, która będzie wymagała zwłaszcza na początku wytężonej pracy a efekty nie będą widoczne po miesiącu a raczej po pół roku.
Można powiedzieć trafnie, że tworzenie contentu regularnych wpisów czy postów jest to zobowiązaniem którego się podejmujesz. Nic nie będzie z marketingu internetowego jeżeli zapał skończy ci się po miesiącu, tak jak niestety zbyt często to bywa.
Regularność na innych kanałach internetowych.
Ta regularności takie wprost zniechęcenie może być szczególnie widziane na mediach typu YouTube. Gdzie skrypt najpierw musicie zweryfikować jako wiarygodnego twórcę. Wiąże się to z tym że pierwsza 8-12 filmów, wideo czy innych treści, będzie praktycznie pozbawione zasięgów. Chyba że wspomożesz się reklamą płatną. Statystycznie po wrzuceniu takiego pierwszego video na YouTube, zobaczę jeszcze tylko osoby które przyjdą z innych twoich mediów, a bez tego licznik wyświetleń zatrzymał by się na jakichś 10-15.
Drugą usługa która świadczę, (pierwsza to tworzenie stron internetowych) jest konsulting i doradztwo biznesowe.
Pierwsza podstawowa rzecz to
Sprawdź czy mogę Ci pomóc!